29 Mart 2013 Cuma

ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR YAPILIŞI

İlk zeytinyağlı yemek deneyişlerimden biri enginar çok sağlıklı her insanin haftada bir kere tüketmesi gerekmektedir. Öncelikle enginarım faydaları nedir:):) tarifin cezbetmesi için biraz faydalarından bahsetmek lazım dimi annem yemem için böyle kandırırdı beni:) karaciğerin dostudur:)karaciğer hastalıklarının iyilenmesine yardımcı olur,bağırsak ve sindirim sistemini düzenler,kandaki seker oranını dengeler ve kolesterolü düşürür,kalbi ve damar sağlığını korumakta etkilidir..        
Gelelim yapılısına; ben 5 adet enginar kullandım enginarlara pişireceğim kaba dizdim uzerine haslanmış ve kup kup doğranmış bezelye patates ve havucu serptim uzerine ince ince sogan kesip koydum bir cay kasığı unu uzerine serptim daha sonra uzerine 1 tane limon sıktım uzerine çıkacak kadar su ekledim ve saf zeytinyağı koyarak pişirdim.Suyu fazla olduğunu düşündüğünüzde altını biraz harlı açmanız suyunu çekmesini sağlar.Dilerseniz bir havucu,bezelyeyi garnitür olarak alıp kullanabilirsiniz çok pratik oluyor.                                            


Malzemeler; 5-6 adet enginar,1 adet orta boy soğan,1 adet limon,1 cay kaşığı un,1 cay kaşığı tuz, Yarim cay bardağı zeytinyağı,1 kutu garnitür afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder